nieuws

Eetsalon Van Dobben wordt broodjesketen

Fastfood

De Amsterdamse eetsalon van Van Dobben wordt een broodjesketen. Dat heeft directeur Markwin Maring van vermogensbeheerder MeesPierson gezegd. De keten moet groeien tot ongeveer vijftien vestigingen. Miljoenen euro’s liggen klaar om de expansiedrift te bekostigen.

Amsterdam, Schiphol, Den Haag en Rotterdam. Daar liggen volgens Maring de mogelijkheden voor de eetsalon, die genoemd is naar de bekende kroketnaam. ‘We werken momenteel aan Schiphol. Omdat de omgeving van de bestaande zaak in de Korte Reguliersdwarsstraat in Amsterdam autovrij is gemaakt, ging wat klandizie verloren. De nieuwe salons moeten ook die klanten weer gaan bedienen’, aldus Maring in het weekblad FEM Business.

Eetsalon Van Dobben kwam vorig jaar in handen van het investeringsfonds van MeesPierson, na verkoop van Arnold en Patricia van Dobben. Het ‘kroketechtpaar’ nam de zaak in 1987 over van de ouders van Arnold van Dobben, die de eetsalon vlak na de tweede wereldoorlog waren gestart. Vooral dankzij de ambachtelijk gemaakte kroketten werd Van Dobben binnen en buiten de hoofdstad een begrip.

Nu moet de naamsbekendheid van de kroket de basis vormen voor een succesvolle keten. Het investeringsfonds beschikt over twintig miljoen euro. Het fonds zal een deel hiervan gebruiken voor de broodjesketen. Verder investeert het in winkelketen Lampenier, recyclingbedrijf Future en textielhandel Siso.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels