Subway wil McDonald's voorbij

Subway wil McDonald's voorbij

Broodjesketen Subway wil binnen een paar jaar groter worden dan McDonald's. De in Nederland relatief nieuwe formule groeide in vier jaar van vier naar 51 vestigingen, en wil dat tempo nog opschroeven. In 2010 moeten er 210 vestigingen zijn, uiteindelijk moet de keten in ons land groter zijn dan de hamburgerconcurrent.

Komend jaar moeten er 20 tot 25 Nederlandse filialen bij. Dat is althans de ambitie van area development manager Justin Goes, die hij uitspreekt in Snackkoerier. 'Uiteindelijk willen we groter zijn dan McDonald's.'

Subway heeft volgens Goes nog behoorlijk wat groeimogelijkheden, omdat de formule niet gebonden is aan een minimumgrootte van een stad. 'In grote steden kunnen we meerdere vestigingen openen, maar ook in kleine plaatsen kan Subway renderen', meent Goes.

Ook shop-in-shop behoort tot de mogelijkheden. 'We hebben drie zaken waarbij we samen met Domino's Pizza of New York Pizza in een pand zitten. Wij zoeken juist naar combinatiemogelijkheden, ook met meubelzaken, tank- of treinstations en ziekenhuizen.'

Daarnaast zijn cafetariahouders die hun zaak willen ombouwen welkom, zegt Goes. 'Wel is belangrijk dat ze zich realiseren dat ze zich inkopen in een franchiseconcept. Product, inrichting en menu liggen strak vast.'

Kosten voor ombouwen liggen volgens Goes tussen de 40.000 en 80.000 eure, mits er geen bouwkundige aanpassingen nodig zijn.

Zie ook:

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.