nieuws

Klant is koning bij KFC

Fastfood

Kentucky Fried Chicken biedt in Duitsland de gast de beste service. Dat blijkt uit een onderzoek onder de tien grootste fastfoodaanbieders van het Deutsche Institut für Qualität-Service.

Klant is koning bij KFC

‘Er worden miljoenen aan inrichting, uitstraling en kinderspeelplaatsen besteed’, zeggen de onderzoekers. ‘Maar als je eenmaal door die façade prikt is koning klant snel vergeten.’ Vooral de kwaliteit en de gastvriendelijkheid van de medewerkers bleek tegen te vallen. Zo konden ze in de meeste gevallen geen allergie informatie geven. Ook op klachten werd meestal niet adequaat maar juist onprofessioneel gereageerd.

KFC was de enig die de beoordeling ‘Gut’ behaalde voor de service. In de scores voor gastvriendelijkheid scoorde geen enkel bedrijf meer dan een ruime voldoende. Op het vlak van hygiëne en netheid liiet de meerderheid steken vallen, niet afgeruimde tafels en zwerfvuil op straat vielen het meest op.

Na KFC kwam in de totaalscores RestaurantKafé op een tweede en McDonald’s op een derde plaats.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels