Klant is koning bij KFC

Klant is koning bij KFC

Kentucky Fried Chicken biedt in Duitsland de gast de beste service. Dat blijkt uit een onderzoek onder de tien grootste fastfoodaanbieders van het Deutsche Institut für Qualität-Service.

'Er worden miljoenen aan inrichting, uitstraling en kinderspeelplaatsen besteed', zeggen de onderzoekers. 'Maar als je eenmaal door die façade prikt is koning klant snel vergeten.' Vooral de kwaliteit en de gastvriendelijkheid van de medewerkers bleek tegen te vallen. Zo konden ze in de meeste gevallen geen allergie informatie geven. Ook op klachten werd meestal niet adequaat maar juist onprofessioneel gereageerd.

KFC was de enig die de beoordeling ‘Gut’ behaalde voor de service. In de scores voor gastvriendelijkheid scoorde geen enkel bedrijf meer dan een ruime voldoende. Op het vlak van hygiëne en netheid liiet de meerderheid steken vallen, niet afgeruimde tafels en zwerfvuil op straat vielen het meest op.

Na KFC kwam in de totaalscores RestaurantKafé op een tweede en McDonald’s op een derde plaats.

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.