Twee miljoen gratis ontbijtjes

Twee miljoen gratis ontbijtjes

In de strijd om de consument is de Amerikaanse Diner-keten Denny's erg ver gegaan. Begin februari was daar een gratis te ontbijt te scoren om de consument weer eens kennis te laten maken met de keten.

De actie van Denny’s is meer dan geslaagd. Er stonden lange rijen voor de 1560 diners. Denny’s was de laatste jaren een beetje uit de gratie van de consument geraakt en het imago is/was stoffig. Gezien de racties van de gasten, die soms meer dan een uur moesten wachten, kan de keten de koemnde tijd weer nieuwe gasten begroeten.

Ruim 2 miljoen ontbijtjes à 5,99 US dollar werden geserveerd, met een totale waarde van 15 miljoen dollar en een inkoopwaarde van iets meer dan 5 miljoen. Aangezien vrijwel iedereen een drankje nam werd echter ook flinke omzet gedraaid en dat bracht bijna 5 miljoen in het laatje. Maar meer nog, de publiciteit is onbetaalbaar.