Bitterbal en kroket plussen in recessie

Bitterbal en kroket plussen in recessie

De verkoop van kroketten en bitterballen blijkt vorig jaar te zijn gestegen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Information Resources Inc.

De totale omzet in bitterballen in de supermarkten steeg met 14 procent, de kroketten plusten met 4 procent. Het bitterballensegment van het merk Van Dobben (Royaan) steeg met maar liefst 60 procent, de kroketten met 13 procent. Ook de eerste weken van dit jaar pluste Van Dobben flink in de retail.

De verkoopcijfers in de horeca zijn niet openbaar gemaakt, maar financieel directeur Boele de Jong van Royaan meldt in De Volkskrant dat ‘de trends daar vergelijkbaar zijn’. 'Ik denk dat mensen in deze tijden een beetje troost zoeken in dit soort producten', zegt De Jong in de krant.

Ook Mora zag de omzet in deze ragoutsnacks stijgen al zouden deze cijfers lager liggen dan bij concurrent Van Dobben. Beckers zou volgens De Volkskrant het afgelopen jaar minder kroketten en bitterballen in de supermarkt hebben verkocht.