nieuws

Koffieoorlog McDonald’s en Starbucks laait op

Fastfood

De prijs van koffie is het nieuwe wapen in de koffiestrijd tussen McDonald’s en Starbucks in de Verenigde Staten. McDonald’s daagt Starbucks steeds vaker uit met luxe koffie voor een zachter prijsje.

Koffieoorlog McDonald’s en Starbucks laait op

Starbucks-topman Howard Schultz heeft een prijsverlaging aangekondigd van sommige drankjes bij de koffieketen. Daarnaast gaat hij het publiek ‘wapenen met feiten’ over echte koffie, het stokpaardje van Starbucks.

De nieuwe reclameslogan van Starbucks luidt dan ook: ‘Pas op voor een goedkopere kop koffie. Je betaalt er een prijs voor’.

‘Wij vertegenwoordigen waarden. Hoe koffie gemaakt wordt en geserveerd. Onze klanten delen die waarden’, aldus Schultz in Het Financieele Dagblad.

McDonald’s zet steeds meer in op koffie. De hamburgergigant gebruikt hiervoor vestigingen van McCafé. McCafé is in de VS inmiddels gestart met landelijke advertentiecampagnes waarbij het, indirect, de confrontatie zoekt met Starbucks.

Zo plaatste McDonald’s onlangs een reclamebord in Seattle, de thuishaven van Starbucks, met daarop de prikkelende tekst ‘Vier dollar is stom’, verwijzend naar de prijs van een kop koffie bij Starbucks.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels