Recessie doet 'Happy Meal' geen goed

Recessie doet 'Happy Meal' geen goed

De recessie doet de Happy Meals en andere kindermenu's in (fastfood)restaurants geen goed. In Amerika daalde het aantal verkochte 'maaltijden met een speeltje' vorig jaar met elf procent. Voordeelmenu's zijn wel weer in trek

Dat blijkt uit cijfers die het Amerikaanse onderzoeksbureau NPD deze week publiceerde, meldt de website van het vakblad Elsevier Voedingsmiddelen Industrie.

Behalve kindermenu’s met een speeltje, kochten consumenten ook minder gewone kidsmenu’s (- 4 procent). Voordeelmenu’s varen overigens wel bij de economische crisis. De verkopen van dit soort maaltijden stegen in 2008 met negen procent.

Pizza

Als kinderen uit eten gaan, wat in de VS de laatste maanden steeds minder gebeurt, willen ze zelf het liefste pizza eten, blijkt uit hetzelfde onderzoek. Patat en kip staan nog wel op de tweede plaats, maar de populariteit is tanende. Maaltijden met hamburgers, pasta’s en taco’s zijn daarentegen in opkomst