nieuws

11-jarige invalide na eten KFC-kip

Fastfood

Een elfjarig meisje sleept Kentucky Fried Chicken voor de rechter in Australië en eist bijna 6,5 miljoen euro schadevergoeding. Het kind zou hersenletsel hebben opgelopen na het eten van kip in een fastfoodrestaurant van KFC.

11-jarige invalide na eten KFC-kip

De Australische Monika Sumaan was zeven jaar oud toen ze ziek werd door een salmonellabesmetting. Een dag daarvoor had ze een Chicken Twister gegeten bij een KFC-restaurant in Sydney. Dit staat op de website van MeatandMeal.nl.

De snack zou de bron van de besmetting zijn. Ook haar ouders en broer werden ziek en in dezelfde maand waren er nog tien gevallen van salmonellabesmetting.

Kip op de grond

Volgens haar advocaat is het meisje slachtoffer van ‘verontrustende’ praktijken in het bewuste restaurant. Zo zou kip die per ongeluk op de grond viel, gewoon worden teruggelegd in het schap. Medewerkers van KFC zouden dit hebben bevestigd.

Sumaan is sinds haar ziekte gekluisterd aan een rolstoel en kan haar armen, benen en hoofd moeilijk bewegen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels