IJssalon Luciano's proeftuin voor nieuwe media

IJssalon Luciano's proeftuin voor nieuwe media

IJsalon Luciano's van meesterijsbereider Luc Blok wordt het komend half jaar de meest innovatieve ijssalon van Nederland. Het bedrijf in Wassenaar wordt een proeftuin voor het uittesten van nieuwe media als Twitter en Foursquare .

Klanten binden en klanten trekken met nieuwe (intenet)media. Diverse ijssalons doen dat al op bescheiden schaal.

In de ijssalon van Blok start een grootschalige pilot.

Gadgets

Diverse internetapplicaties en gadgets voor mobiele telefoons worden ingezet. Blok zal volop Twitteren en zal hij een website als Foursquare gebruiken. Met laatstgenoemde applicatie zijn bijvoorbeeld aanbiedingen naar gebruikers van mobiele telefoons te sturen. De ijssalon krijgt een eigen Youtube-kanaal met filmpjes, een hyves-pagina en flitsende fotopresentaties op en met de site Animoto.

Gratis internet

Op het terras kan gratis geïnternet worden en als een passant bleutooth op zijn telefoon aan heeft staan bestaat de kans op een leuke ijsaanbieding.

Het experiment komt uit de koker van KHN waar Blok bestuurslid is van de sector Fastservice.