Pierre Wind verleidt fastfoodklanten met zomerfruit

Pierre Wind verleidt fastfoodklanten met zomerfruit

Kok, schrijver en entertainer Pierre Wind trok, onder het motto 'Ik snack naar fruit', afgelopen woensdag Amsterdam in met een aantal bakfietsen vol zomerfruit. Hij luidde daarmee een promotiecampagne in van het GroentenFruitBureau om zomerfruit zoals aardbeien, frambozen, bramen en bessen als snack onder de aandacht van de consument te brengen.

Wind trok met de bakfietsen naar verschillende snacklocaties in Amsterdam. Voor de fastfoodzaken werden de bezoekers van de fastfoodzaken verleid om hun hamburger, hotdog, of frietje in te ruilen voor het gezonde alternatief, een bakje zomerfruit. Het doel van de actie is om Nederlanders ervan bewust te maken dat fruit juist in de zomer een gezond alternatief is voor andere snacks en tussendoortjes.

Fruit niet altijd verkrijgbaar

‘Uit ervaring weten we dat als mensen de keuze hebben tussen een lekker bakje fruit of een minder gezond snack, ze het liefst kiezen voor het bakje fruit’, aldus Silvia van der Aardweg van GroentenFruit Bureau. ‘Het probleem is echter dat het fruit alternatief lang niet altijd ter plekke beschikbaar is.’

Keuze bieden

Deze actie van het GroentenFruitBureau laat zien waarom bepaalde fastfoodketens steeds vaker salades en fruit op het menu zetten. Ze werken op die manier om het, al dan niet terechte, ongezonde imago te veranderen dat nog immer aan de branche kleeft.