Ben & Jerry's wil 'goede' naam voor nieuw ijsje

Ben & Jerry's wil 'goede' naam voor nieuw ijsje

Ben & Jerry's brengt een nieuwe ijssmaak op de markt. Dat is op zich geen nieuws, omdat dat tot het takenpakket van de ijsmakers behoort. Normaliter verzint het bedrijf ook meteen een naam voor de nieuwe ijsjes, maar in dit geval heeft het dat bewust achterwege gelaten. Het is aan het publiek om met een goede naam te komen voor dit nieuwe ijsje.

De nieuwe B&J-variant – roomijs met stukken chocolade-koek, pure choco peace-tekens en een swirl van choco fudge – vraagt volgens de makers om een 'goede naam'. Onder het motto 'What's on your pint?', vraagt Ben & Jerry's een naam te verzinnen die iets wil verbeteren aan de wereld.

Wereldverbeteraars

'Welk onderwerp of probleem willen de Nederlandse ijsliefhebbers aan de kaak stellen?', vraag B&J zich af. 'Via www.benenjerry.nl kunnen wereldverbeteraars in spe zich laten horen. De winnende naam komt niet alleen echt in de winkel, maar levert ook nog eens een daadwerkelijke bijdrage. Ben & Jerry's doneert namelijk 10.000 euro aan het doel dat de droom van de winnaar ondersteunt.'

Goed doel traditie

Het is niet de eerste keer dat B&J 'iets' doet met goede doelen. Het bedrijf zegt ervan overtuigd te zijn dat iedere 'pint' met ijs de wereld een stukje beter kan maken en support daarom War Child met de smaak 'Peace of Strawberry Cheesecake'. En met de variant 'Baked Alaska' kaart ze het smelten van de ijskap aan.

Fair-zin en fair-beter

Met de ietwat geforceerde zin 'Fair-zin de naam en Fair-beter de wereld' vraagt B&J om creatieve, grappige of goede namen. Die kunnen tot en met 2 september worden ingevuld op de speciale website www.benjerry.nl/whatsonyourpint. Daarna volgt een landelijke stemronde, waarna de inzending van de winnaar in oktober daadwerkelijk in de winkels en ijssalons die Ben & Jerry-ijs in het assortiment hebben zal liggen.