IJsketen Yoyogurt wijzigt koers

IJsketen Yoyogurt wijzigt koers

IJsketen Yoyogurt verlegt de focus naar shop-in-shop concepten en de verkoop van ijspoeders. Complete YoYogurt vestigingen zijn momenteel lastig te starten door de kredietcrisis.

Dat zegt Olaf van Gessel van Italian Ties dat Yoyogurt exploiteert. De ijsformule rondom yoghurtijs dat wordt bereid met een softijsmachine, heeft momenteel alleen een zaak in Zandvoort.

De locatie in Leiden is gesloten. 'We bieden het concept nu aan als shop-in-shop. Zo kunnen we het concept beter vermarkten.'

Volgens Van Gessel is het nog steeds mogelijk voor belangstellenden om voor volledige Yoyogurt-vestiging te gaan. 'Het economische tij zit daarvoor niet echt mee. Financieringen krijg je niet meer zo gemakkelijk rond.'

Gezonde voeding

Het shop-in-shop concept slaat volgens Van Gessel beter aan. 'We zijn in gesprek met een aantal partijen zoals ROC’s (regionale opleiding centra). Het concept past ook prima bij cafetaria’s die zich ook meer willen richten op gezondere voeding.'

Samen met Carpigiani

Ter promotie van het ijs en het concept, trekt Italian Ties sinds eind vorig jaar samen op met ijsmachinefabrikant Carpigiani Nederland. Zo is samen met Carpiani de ijscorner ontwikkeld, bestaande uit een vitrine annex werkbank, panelen, promotie en een ijsmachine. Op beurzen stelt de ijsmachinefabrikant een deel van haar stand beschikbaar om het concept te promoten. 'Daar krijgen we veel respons op', aldus Van Gessel.

Yoyogurt komt van oorsprong uit Italië. Daar telt het concept meer dan veertig vestigingen. Daarnaast zit het in Spanje en Frankrijk.