Kliklijn voor klachten over scheurende pizzakoeriers

Kliklijn voor klachten over scheurende pizzakoeriers

Domino's Pizza start een kliklijn waar ongewenst en verkeerd rijgedrag van haar pizzakoeriers kan worden gemeld. De pizzaketen gaat zelf ook koeriers aanpakken die in de fout gaan.

In gedeeltes van Breda zijn folders bezorgd waarin Domino's oproept verkeerd rijgedrag te melden, meldt dagblad BN/De Stem. De pizzaketen biedt op voorhand al excuses aan. ’Wij doen er alles aan om dit te voorkomen, schrijft het management in de folder. „Maar wij kunnen niet alles zien. We zijn daarom afhankelijk van mensen die ons op de hoogte stellen van het rijgedrag van ons personeel.’

Pizzakoeriers die rondscheuren zijn ook Domino’s een doorn in het oog, zegt een vestigingsmanager in de krant. „Mensen raken snel geïrriteerd door het gedrag van pizzakoeriers en die irritatie willen we weghalen. Daarom vragen we mensen die iets zien ons meteen te bellen. Dan kunnen we onze bezorgers op hun gedrag aanspreken.''

Domino’s heeft in 2004 proeven gedaan met elektrisch aangedreven scooters. Die zijn toen bij een aantal vestigingen in gebruik genomen.