McDonald's zet zwaar in op kip

McDonald's zet zwaar in op kip

McDonald's wil de omzet opkrikken met kipproducten. Veel Amerikanen stappen over op kipproducten omdat ze hamburgers te vet vinden. De hamburgergigant reageert op deze ontwikkeling en zet zwaar in op kipwraps.

Eind juli start McDonald’s met de verkoop van de chicken wraps. Het gaat om een verwarmde tortilla met kip, kaas, saus en rauwkost. De uitbreiding van het kippensnackassortiment start in de VS. De kipwrap komt naast de bekende kipsnacks McChicken, kipnuggets en Chicken Premiere.

Naast de omschakeling naar meer kip in de VS kwam McDonald’s eerder al met een Aziatische kipsalade en een pittige kipsandwich. Hamburgergigant McDonald’s behaalt tegenwoordig de meeste omzet uit kipproducten en kan inmiddels worden omgedoopt tot kipgigant.

Nog meer McDonald’s-nieuws. De fastfoodgigant heeft het sponsorcontract met de wereldvoetbalbond met acht jaar verlengd. Daardoor krijgt de keten marketingrechten voor het WK van 2010 in Zuid-Afrika en vier jaar later in een nog aan te duiden land. McDonald’s is al twaalf jaar sponsor.