Najaarsoffensief Verantwoord Frituren

Najaarsoffensief Verantwoord Frituren

Verantwoord Frituren dendert door. De campagne komt binnenkort met een najaarsoffensief. De nadruk hierbij ligt op een consumentenacties met een bekende Nederlander.

Dat laat het Voorlichtingsbureau Margarine, Vetten en Oliën (MVO) weten. Voor consumenten komt er fotoactie, waarbij deelnemende cafetaria’s aan Verantwoord Frituren op de plaats worden gezet.

Vanaf 1 oktober kunnen consumenten een foto op de Verantwoord Frituren-website plaatsen. Het gaat om foto’s die gemaakt zijn in cafetaria’s waar gezond wordt gefrituurd. Dat wil zeggen, er moet iets op de foto te zien zijn van het logo van de campagne of van het gevelschildje, zo laat MVO weten.

Reischeque

Bezoekers van de website kunnen vervolgens stemmen op de foto’s. De maker van de leukste foto krijgt een reischeque ter waarde van duizend euro. De actie van Verantwoord Frituren wordt begeleid door advertenties in dagblad Metro.

Verder komt MVO binnenkort met een BN’er op de proppen. Deze bekende Nederlander zal aftrap van de consumentenactie verrichten met het ophangen van een gevelschildje. MVO zoekt nog een cafetariahouder die hieraan wil meewerken.