Plaza kiest voor broodjesconcept à la Subway

Plaza kiest voor broodjesconcept à la Subway

Het lijkt op Subway, maar dan net een tikkeltje anders. Cafetariaketen Plaza van horecagroothandel Sligro heeft een nieuw broodjesconcept ontwikkeld waarbij de klant zelf mag kiezen.

Cafetariaketen Plaza heeft een compleet nieuw concept ontwikkeld voor broodjes waarbij de klant zelf de broodsoort en het beleg kiest. ‘We laten de gast in vier stappen zelf zijn broodje samenstelden’, zegt formulemanager Arthur Huijbregts. ‘Eerst kiest deze een broodje, dan het beleg, daarna eventueel de rauwkost en dan een saus of dressing. Ik denk dat we de eerste cafetariaketen zijn die broodjes op deze manier gaan aanbieden.’’

Ook de franchisenemer kan kiezen voor verschillende vormen. Het concept is er in een smalle, middelgrote en grote uitvoering. 'Voor ondernemers die op een A1-locatie zitten is de grote uitvoering interessant. Een buurtcafetaria zal beter uitzijn met de smalle uitvoering.'

Het nieuwe concept werd op de formuledag begin deze maand gepresenteerd. Het ligt in de planning dat de eerste bedrijven er in juni mee aan de slag gaan.