Profiteer van positieve publiciteit met de perskit Cafetaria Top 100

Profiteer van positieve publiciteit met de perskit Cafetaria Top 100

De Cafetaria Top 100 is een uitgelezen kans om positief in het nieuws te komen. Dat gaat echter niet vanzelf. Benut de mogelijkheden, het vraagt een actieve opstelling.

Een slimme cafetariaondernemer doet iets met een Top 100-positie. De Cafetaria Toip 100 is een prestigieuze competitie en een plaats op de ranglijst kan veel positieve publiciteit genereren. Iedere positie, ook in de onderste regionen, is er een om trots op te zijn. Het is een prestatie waarmee u zelf uw zaak op de kaart kunt zetten. Dat is natuurlijk belangrijk voor individuele fastservicebedrijven, maar net zo belangrijk voor de gehele branche.

Knappe prestatie
Bedenk dat een daling op de lijst niet iets is waarvoor je je moet schamen. Het is een uitermate knappe prestatie als je uit de ruim 4800 cafetaria's die Nederland telt tot de beste honderd behoort. Benadruk het relatief hoge rapportcijfer dat nodig is om in dit klassement te komen. Dit jaar was een ruime 8 maar net genoeg voor een vermelding.
Om uw cafetaria bij de buitenwacht onder de aandacht te brengen, stelt Snackkoerier jaarslijks de zogenoemde presskit beschikbaar. Onderaan deze tekst kunt u een kant-en-klaarpersbericht, en in diverse formaten het Cafetaria Top 100-logo downloaden.
Het verstandigst is om zo snel mogelijk de pers in te lichten. Geen krant zit te wachten op de mededeling dat uw bedrijf sinds vorige week in de Top 100 staat. Zo zijn er ieder jaar bedrijven die dit al kenbaar maken direct na de uitnodiging voor het Top 100-event. Het persbericht met bijbehorende brief kunt u het gemakkelijkst e-mailen naar het redactie-adres van kranten. Het kan geen kwaad om later na te bellen om het persbericht nogmaals onder de aandacht te brengen.

Altijd enthousiast
Wordt u benaderd, wees dan altijd enthousiast. Probeer ook of u de positie in de ranglijst kunt 'pimpen'naar bijvoorbeeld de beste cafetaria in de regio en laat weten welke sterke punten naar voren kwamen tijdens het jurybezoek. Vaak zult u telefonisch worden geïnterviewd, neem er dan de tijd voor. Het kan zij dat u tijdens het gesprek negatieve vragen krijgt over bijvoorbeeld het imago van de branche. Probeer dit dan een positieve draai te geven door te wijzen op de innovaties in de bedrijfstak zoals verantwoord frituren en versbeleving.

Eigen gasten
Naast het benaderen van de pers is het eveneens van groot belang om de eigen gasten op de hoogte te stellen van het heugelijke feit. Het logo kan zo op een menukaart of een folder. Communiceer dit ook via beeldschermen in de cafetaria en vermeld het op uw website. Hang natuurlijk de Top 100-raamsticker die u krijgt thuisgestuurd direct opvallend op. Al deze uitingen zorgen ervoor dat u positief in beeld komt en dat is heel wat waard.

002_1350911498526.pdf

Download