Belgische frietweek gaat maandag van start

Belgische frietweek gaat maandag van start

Maandag gaat in België de Week van de Friet van start. Thema van de campagne: Wie een frietje van de frituur ruikt of ziet kan er niet aan weerstaan.

Gedurende de week van maandag 26 november tot en met zondag 2 december staan de frietjes van de  frituur centraal in België. Wie kan de krokante goudgele staafjes van de frituur  weerstaan? Met die vraag stuurt organisator VLAM (het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) een paar razende frietreporters op pad.

De bedoeling is zoveel mogelijk bekende Vlamingen, zoals artiesten, sporters, tv-sterren en politici, te overvallen en onverwacht een pak frieten onder de neus te duwen om ze dan te vragen of ze de goudgele staafjes kunnen weerstaan. De reporters zullen op de meest onverwachte plaatsen opduiken.  Iedere dag, na het  Journaal van 19.00 uur op  ‘Een’, zullen hun reportages op tv worden getoond.

Het publiek wordt op de speciale actiewebsite opgeroepen om twitterberichten te plaatsen en om foto’s te uploaden van mooie frietmomenten of deze te delen via Instagram.

De Week van de Friet is een gezamenlijk initiatief van VLAM en de Vlaamse frituristen en aardappelschilbedrijven. De campagne werd in 2000 voor het eerst gehouden om de friet te promoten.