Meer items op dollarmenu McDonald's voor trafficboost

Meer items op dollarmenu McDonald's voor trafficboost

McDonald's breidt het dollarmenu in de Verenigde Staten uit met twee nieuwe items om het aantal restaurantbezoeken op te vijzelen. Een voorstel om een hamburger voor 69 dollarcent op het menu te zetten vond geen genade in de ogen van de franchisenemers.

De franchisenemers in Amerika zijn bereid meer items in het dollar menu op te nemen, maar een voorstel voor een hamburger van 69 dollarcent (53 eurocent) en een cheeseburger van 89 dollarcent (68 eurocent) is ze een stap te ver, meldt Nation’s Restaurant  News op basis van een e-mail van het ‘advertentiefonds’ die het blad in handen kreeg.

Wel komen er twee nieuwe items op het dollarmenu om na een tegenvallende oktobermaand traffic en de omzet weer aan te trekken. In oktober liep voor het eerst in jaren de vergelijkbare omzet terug met 2,2 procent. De Snack Size Fish McBites and the Grilled Onion Cheddar Burger moeten nog voor het eind van het jaar op het menu verschijnen. De introductie wordt vergezeld van een nationale advertentiecampagne.

Dat de hamburgerketen is geschrokken van de oktobercijfers bleek al eerder. Kort na de bekendmaking werd de verantwoordelijke voor Amerika, Jan Fields ontslagen.  Na een dienstverband van mee dan 35 jaar moest de vrouw die als restaurantmedewerker begon haar biezen pakken.