Australian in actie voor ijsbeer

Australian in actie voor ijsbeer

IJsketen Australian Homemade gaat geld inzamelen om de ijsbeer te behoeden voor uitsterven met de actie Flavours of the World.

Het komende jaar komt in alle outlets iedere maand een nieuwe smaak in de vitrine. Dit maandijs staat in het teken van één van de zeven continenten die de wereld rijk is. Een deel van de wereldwijde opbrengst van deze Flavours of the World schenkt het ijsbedrijf aan het International Fund for Animal Welfare.

,,IJs is een ‘feel good’ product en dan wil je als bedrijf ook iets terugdoen’’, zegt Bastian Lamers namens Australian Homemade.

De actie werd half april onder de aandacht gebracht met een ijssculpturen wedstrijd bij de vestiging aan het Amsterdamse Spui. Tien studenten maakten diverse ijssculpturen en een professional maakte een ijsbeer uit ijs.

De manifestatie betekende tevens de start van het zomerseizoen bij de ijsketen. In alle 22 Nederlandse vestigingen zijn nu weer alle smaken ijs te krijgen.