Bakker Bart zet in op allochtonen

Bakker Bart zet in op allochtonen

Bakker Bart gaat zich de komende periode meer richten op doelgroepen als ouderen en allochtonen. Daarnaast moet het versimago verder worden uitgebouwd door de toevoeging van vers fruit, vruchtensappen en smoothies.

Dat zegt directeur Robert van Ballegooijen van de grootste keten van bakkerijen in Nederland in een vraaggesprek met het vakblad Bakkerswereld.

Onder Van Ballegooijen moet het bedrijf zich herstellen van een stevige breuk met franchisers, die zijn voorganger Rob Terstappen de kop kostte. Op consumentenniveau heeft de ruzie binnen Bakker Bart amper omzet gekost, maar de uitbreiding van de keten lag wel maandenlang stil.

Bakker Bart heeft nu 181 winkels, die voor het grootste deel door franchisers worden bestierd. De nieuwe directeur wil ondernemers meer ruimte geven om in hun winkel in te spelen op de lokale markt. Als een ondernemer veel wafels kan verkopen in zijn gemeente dan moet dat in overleg mogelijk zijn, aldus Van Ballegooijen.