Burger King lanceert campagne met Simpsons

Burger King lanceert campagne met Simpsons

Burger King heeft de website SimpsonizeMe.com gelanceerd. Een interactieve website waarop consumenten digitale portretfoto's van zichzelf kunnen transformeren naar karakters uit de hitfilm The Simpsons.

De website, waarop ook een winkel is te vinden waar de bezoekers hun foto op T-shirts, petten en dergelijke kunnen laten drukken, is niet de enige manier waarop Burger King samenwerkt met filmmaatschappij Twentieth Century Fox. De hamburgerketen sponsort ook een reizende ‘Simpsonizer’, een pasfoto cabine waarin je jezelf direct kunt laten Simpsonizen.

De Amerikaanse consument kan zich overigens niet alleen laten Simpsonizen maar ook Supersizen. De hoofdpersoon uit de TV-serie en film, tekenfilmfiguur Homer Simpson is gek van vlees. Burger King promoot in Amerika gedurende deze, aan de film gekoppelde, actieperiode een Ultimate Double Whopper. Die bevat twee hamburgers en een dubbele portie kaas en bacon.

Fastfoodketens associëren zich blijkbaar graag met de filmindustrie. Tot eind deze maand gebruikt McDonald’s figuren uit de film Shrek 3 als promotionele cadeautjes in de Happy Meals.