Met de nieuwe inrichting en aankleding wil Burger King zich profileren als urban restaurant, waar plaats is voor iedereen. Door het gebruik van baksteen, hout en metaal krijgt het restaurant een industrieel en hedendaags uiterlijk.
Design van de toekomst
Volgens Burger King is het nieuwe interieur het design van de toekomst voor de keten. “Burger King heeft bij de nieuwe inrichting gekozen voor verschillende soorten zitplaatsen”, zegt Esther van de Graaf, Burger King Marketing Manager Nederland: “Have it your way geldt nu ook voor de zitplaatsen: families en grote groepen kunnen aan grote tafels zitten, terwijl zakenmensen hun Whopper kunnen eten aan kleinere tafels met meer privacy.
Hoogste omzet ter wereld
Dat Burger King Schiphol als een van de eerste in Europa de restyling onderging is niet toevallig. De vestiging op Schiphol is hét paradepaardje want behaalt jaarlijks de hoogste omzet en verwelkomt de meeste bezoekers van alle restaurants van de hamburgerketen ter wereld.
1,3 miljoen bezoekers
Jaarlijks trekt het Schiphol-restaurant 1,3 miljoen bezoekers. Het restaurant is sinds mei 1993 non-stop 24 uur per dag open geweest, dat is bijna 5.900 dagen. Per jaar gaan er 400.000 Whoppers over de toonbank, wordt 200.000 liter cola geschonken en 200.000 kilo frites geschept.
Naast het restaurant op Schiphol is inmiddels ook het Burger King restaurant op de Regulierbreestraat in Amsterdam gerestyled.