Burger King start prijzenoorlog McDonald's

Burger King start prijzenoorlog McDonald's

Burger King gaat in Amerika McDonald's beconcurreren met haar eigen wapen. De tweede hamburgerketen ter wereld gaat net als de concurrent een dubbele cheeseburger aanbieden voor één dollar.

De hamburger, waarmee BK de strijd aangaat, krijgt niet alleen dezelfde prijs als het vergelijkbare product van McDonald’s, maar is ook nog eens dertig procent groter. Momenteel kost een dubbele cheeseburger bij Burger King ruim meer dan twee dollar, bijna net zoveel als als het vlaggeschip de Whopper. Vanaf begin volgend jaar wordt in een paar, nog niet bekende, marktgebieden getest of de actie aanslaat.

Burger King wil met de actie vooral marktaandeel afsnoepen van McDonald’s. ‘We pakken McDonald’s aan met het machtigste wapen dat ze hebben en waarmee ze continu marktaandeel verwerven’, mailde de marketingdirecteur onlangs aan de franchisenemers.

Analisten vrezen dat er een hamburgeroorlog kan ontstaan net als in 2000 en 2003. Die kostte niet alleen de twee ketens veel geld maar ook andere hamburgerketens als Wendy’s en White Castle leden zwaar onder de concurrentieslag.