Cafetaria platgelopen door media na marketingstunt Frietness

Cafetaria platgelopen door media na marketingstunt Frietness

Cafetariahouder Kenny van de Berkmortel van de De Snackbar in Deurne verwachte wel enige mediabelangstelling rond een publiciteitsstunt van reclamebureau Opvallers waar zijn bedrijf bij was betrokken. Tot zijn verbazing werd de deur platgelopen. 'Het was een gekkenhuis.

SBS 6 met Hart van Nederland, TV ED (regionaal), Radio 538, kranten en zelfs het Belgische Studio Brussel. Ze liepen gisteren en vandaag allemaal de deur plat bij de Deurnese cafetaria na de marketingstunt van bureau Opvallers.

Het in guerrillamarketing gespecialiseerde bureau wilde weer eens belangstelling oproepen met een stunt. Na een bericht in de landelijke media dat frituurvet gezonder wordt gemaakt kozen ze voor een stunt met de cafetaria van Van de Berkmortel. In één namiddag werd de nieuwe term Frietness bedacht en contact opgenomen met de cafetariahouder of hij wilde meedoen. ’s Avonds werden in de zaak een aantal hometrainers neergezet, foto’s gemaakt en ging er een persbericht de deur uit. Ook werd snel de website www.frietness.nl gemaakt. Van de Berkmortel zou op deze manier het slechte imago van frites en snacks willen bestrijden.

De hometrainers zouden twee dagen in de zaak staan, maar ze blijven na het succes van de actie wat langer. ‘We zien al dat mensen serieus gaan fietsen. Gisteravond was er een zakenman die al tijdens het bestellen op de fiets stapte’, zegt Van de Berkmortel lachend. ,,Pas als dat weer afzwakt gaan we ze weghalen.’’