Cafetaria Top 100: mystery visits in volle gang

Cafetaria Top 100: mystery visits in volle gang

De inschrijving voor de Cafetaria Top 100 2011-2012 is gesloten. De mystery visits zijn in volle gang. Verrassen en verleiden zijn enkele van de speerpunten. Gastvriendelijkheid en gastgerichtheid zorgen er voor dat bezoekers graag en vaker terugkomen. Goede adviserende verkoop zorgt voor een hogere kassa-aanslag. Bestedingen ook in de cafetariasector staan onder druk, dus het maken van fans is belangrijker dan ooit.

Gastvrijheid is topsport

Gasten verleiden tot een bezoek begint bij de buitenkant van het bedrijf. Maar dan begint de topsport pas: zorgen voor de ultieme beleving. Begroeten, adviseren en afscheid nemen. Van het begin tot het eind dient het tiptop in orde te zijn. ‘Dat is dé manier om ons als branche staande te houden in het steeds breder wordende speelveld van foodaanbieders’, zegt Harrie Leijten, juryvoorzitter en hoofdredacteur van Snackkoerier.

Social media

Internet wordt steeds belangrijker bij het maken van fans. Websites, Twitter, Hyves en andere sociale media zijn populair. De jury kijkt of ze in het bedrijf worden gecommuniceerd. Want een website hebben is één, kenbaar maken aan de gasten twee. De invloed op de score is nog gering en heeft dit jaar alleen invloed als meerdere bedrijven dezelfde score hebben. Een bedrijf dat actief is met sociale media eindigt dan hoger.

Jurybezoeken

Mysterybezoeken kunnen per direct plaats hebben. De toppers worden vaker bezocht en de jury brengt een openlijk bezoek aan de absolute top om de opvolger van de Vergulden Erpel van Leon en Wilma Leijtens te kiezen.

Inschrijven

Inschrijven kan alleen online. Het is van groot belang dat de vakantieperiode en de openinggstijden goed worden ingevuld. Want komt een mystery guest voor een dichte deur dan is het einde oefening. Niet volledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen. Inschrijven kan tot maandag 9 mei. Ga hier naar het inschrijfformulier.