Cafetaria's maken extra omzet door acties

Cafetaria's maken extra omzet door acties

Cafetaria's proberen extra omzet te creëren door acties te voeren. Door de hogere gemiddelde besteding die dat veroorzaakt weten cafetaria's hun omzet aardig vast te houden ondanks dat het aantal bezoekers licht daalt.

Door de acties die cafetaria’s houden worden consumenten gestimuleerd meer te kopen dan ze oorspronkelijk van plan waren. Dat zorgt voor een gemiddeld hogere kassa-aanslag en additionele omzet. Overall is er bij cafetaria’s sprake van een stijging van de gemiddelde besteding met 6 procent. Dat blijkt uit het jaarlijks terugkerend onderzoek FoodServicePeil Cafetaria dat is gehouden door Foodinc. en het Snackpanel, een onderdeel van het Kokspanel, waaraan meer dan 250 cafetaria’s meededen. Door de hogere gemiddelde besteding weten cafetaria’s hun omzet vast te houden ondanks een licht dalend bezoekersaantal.

Ondernemers zoeken kansen

Cafetariahouders lijken op zoek naar kansen, concluderen de onderzoekers. Daarbij wordt meer gebruik gemaakt van vakinformatie. Dat is met name het geval bij ondernemers die zijn aangesloten bij formules. Zij lezen het meeste vakinformatie.