Duitse broodjes slaan aan in Nederland

Duitse broodjes slaan aan in Nederland

De eerste Nederlandse vestiging van de Duitse broodjes- en bakkerketen BackWerk heeft in Nederland een succesvolle start gemaakt. De vestiging in Nijmegen trok de eerste twee maanden 25.000 klanten.

Backwerk is een zelfbedieningsconcept waar de klant terecht kan voor vers belegde broodjes, koffie en andere dranken maar waar hij ook gewoon een ‘halfje wit’ kan halen. De eerste vestiging in Nederland wordt geleid door franchisenemers André en Petra Lankveld. De vestiging maakte een goede start en trekt veel klanten.

Zondag open

Binnenkort worden dat er meer want de vestiging gaat ook op zondag open, laten de franchisenemers André en Petra Lankveld in een persbericht weten. ‘Voor ons was de keuze heel snel gemaakt toen onze klanten onvoorwaardelijk aangaven graag op zondagochtend een broodje te komen halen. Aangezien een paar supermarkten in het centrum pas ’s middags open gaan in Nijmegen sluit dit prima aan en voorzien we hier in een grote behoefte. Bijkomend voordeel voor de klant is dat het wandelgebied op zondagochtend is opengesteld voor verkeer.' BackWerk is zondag geopend van 8.30 tot 13.00 uur.

Snelle zelfbediening

Robert van der Gun, directeur Nederland van BackWerk, wijst de goede kwaliteit in combinatie met de afstemming op lokale behoefte, de lage prijs en het snelle zelfbedieningconcept als belangrijkste redenen aan voor het succes van de eerste vestiging. BackWerk telt in Duitsland meer dan 240 filialen, Oostenrijk heeft er tien.