Franchiser McDonald's scoort met diversiteit

Franchiser McDonald's scoort met diversiteit

Richard Baron, franchisenemer van McDonald's Hilversum is op de tweede plaats geëindigd in de Div GoodPracticePrijs. Vorig jaar won hij de eerste plaats.

De Div GoodPracticePrijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een ondernemer in het midden- en kleinbedrijf met een weldoordacht personeelsbeleid op het gebied van diversiteit.

Volgens de jury is Baron een werkgever ‘die onvermoeibaar doorgaat nadat hij vorig jaar van het succes geproefd heeft. Hij gaat door op ‘the next level’ met investeren in zijn personeel. Hij haalt het beste naar boven bij iedere persoon afzonderlijk en bereikt daar – terecht- steeds betere bedrijfsresultaten mee.’

Volgens Baron zelf is het werken aan diversiteit niet alleen het juiste om te doen, maar vooral ook ‘gewoon zakelijke logica’. ‘Door bewust te werken aan diversiteit slaag ik erin mijn mensen de kansen te geven die ze verdienen. Ook zorg ik ervoor dat zij werk en privé goed kunnen combineren. Daar krijg ik dan weer een écht gemotiveerd team voor terug.’

De prijs is onderdeel van het Landelijk Netwerk Diversiteitsmanagement. Omdat het project na zes jaar stopt, is dit de laatste keer dat de prijs wordt uitgereikt.