'Frietbakhouders nodig in auto's

'Frietbakhouders nodig in auto's

De auto-industrie moet nadenken om houders in auto's te maken, waarin bakjes Franse frietjes kunnen staan. Net zoals veel auto's al beschikken over bekerhouders voor frisdrank. Dat vindt marketinglegende Larry Light, die tot begin dit jaar de marketingbaas was van McDonald's.

Light doet zijn uitspraak in het reclamevakblad Adformatie. ‘De auto-industrie maakt het makkelijker om in de auto te drinken, met die bekerhouders. Misschien moeten we ze ervan overtuigen dat ze ook houders voor de Franse frietjes maken. We moeten in elk geval nadenken over de ergonomie van onze producten. Die zijn ontworpen om met twee handen te eten. Probeer maar eens te rijden en tegelijk onze producten te eten. Daar ligt een grote kans’.

Light vindt dat de marketingdiscipline ‘plaats’ in de fastfoodwereld aan verandering onderhevig is. ‘Vandaag de dag heeft plaats een nieuwe betekenis. Plaats betekent niet altijd de plaats waar je eet. Want meer dan tweederde van ons voedsel wordt niet gegeten op de plek waar het is aangeschaft. Vandaag de dag omvat plaats ook het eten in de auto’

Larry Light was tot begin dit jaar global marketing directeur van McDonald’s. Hij leidde de recente omwenteling van het merk McDonald’s. Verder werkte hij voor Mars, IBM en Nissan.