Fritesfabrikant Aviko introduceert salades

Fritesfabrikant Aviko introduceert salades

Fritesfabrikant Aviko introduceert een saladeconcept onder de naam SaladTime. Het zijn drie koelverse kant en klare salades in portieverpakkingen van 200 gram.

De salades komen in drie varianten. Country Style met ham, Norwegian Style met garnalen en Italian Style met kip. Ze zijn kant en klaar en zitten in een hersluitbare verpakking met vorkje. ‘Ze zijn ideaal als food to go’, zegt brand manager food service Wim Apeldoorn van Aviko over de voor de fritesfabrikant branchevreemde producten. Verder spelen ze volgens hem ook in op consumententrends als: verantwoorde voeding, snacken en ‘jezelf iets lekkers gunnen’.

Primaire doelgroep zijn verkooppunten met veel traffic, waar consumenten snel iets willen kopen en meenemen. Volgens Apeldoorn moeten cafetaria’s de salades ook kunnen verkopen. ‘Je speelt in op trends als vers en beleving.’ Hij benadrukt dat de zogenaamde omverpakking relatief klein is. ‘Er zitten zes salades in een doos. De houdbaarheid is 11 dagen. In zo’n periode moet een cafetaria ze makkelijk kunnen verkopen.’

De introductie van salades door een fritesfabrikant lijkt op het eerste gezicht verrassend maar is toch niet zo. De gestoomde mini-aardappeltjes uit het steamfresh convenience concept van Aviko zijn het basisingrediënt. ‘We maken een salade waarin de ingrediënten duidelijk herkenbaar zijn. Dat heeft een ambachtelijke uitstraling’, aldus Apeldoorn.