Fruit in een flesje bij McDonald's

Fruit in een flesje bij McDonald's

McDonald's heeft vanaf vandaag in Nederland een smoothie in assortiment. De Smoothie is gemaakt met verse aardbei en banaan en bestaat uit 100% fruit, zonder extra toevoegingen.

Met het fruitdrankje speelt de hamburgerketen in op de trend waarin een gevarieerd en gezond voedingspatroon voor ouders en kinderen steeds belangrijker wordt. Genieten van fruit wordt bovendien ‘fun’ voor de jonge gasten, meldt de keten in een persbericht. Want de Smoothie wordt geïntroduceerd in het Rio Happy Meal. Rio is een vrolijke, nieuwe 3D-animatiefilm van de makers van Ice Age. De nieuwe Smoothie krijgt daarom een speciale, kleurrijke Rio-verpakking.

Gevarieerde keuze

De introductie van de Smoothie past binnen de strategie van McDonald’s om gasten steeds de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze te bieden, ook in het Happy Meal. ‘Wij merken dat vooral moeders het belangrijk vinden dat hun kinderen uit een gevarieerd menu kunnen kiezen. Met de Smoothie haken we op die behoefte in. We hebben de laatste jaren meer verantwoorde keuzes toegevoegd aan ons Happy Meal, zoals worteltjes en vers fruit. Zo kunnen onze gasten een gezonde keuze maken, voor zichzelf én voor hun kinderen’, vertelt Nina Nomden, manager communicatie McDonald’s Nederland.

Fruitmix in een flesje

De Smoothie biedt zowel kinderen als volwassenen een verantwoord tussendoortje gemaakt van vers fruit. McDonald’s werkt voor de Smoothie samen met Chiquita. ‘Wij selecteren alleen het beste kwaliteitsfruit. De Smoothie zit boordevol met voedingsstoffen en vitamines en is ook nog eens lekker fris van smaak’, aldus Hans Liekens, directeur out-of-home van Chiquita Europa.

Na de feestelijke introductie in het Rio Happy Meal blijft de Smoothie in het assortiment . De Smoothie is ook los verkrijgbaar voor één euro.