Gecertificeerd duurzame vis bij McDonald's

Gecertificeerd duurzame vis bij McDonald's

Alle McDonald's restaurants in Europa bieden vanaf oktober alleen nog maar visburgers met het MSC-certificaat (Marine Stewardship Council) aan. Deze certificering waarborgt dat de gebruikte vis afkomstig is van duurzame visserij.

De hamburgerketen is het eerste bedrijf inde fastfoodsector dat in heel europa duurzame vis aanbiedt. Jaarlijks verkoopt de keten ongeveer 100 miljoen Filet-O-Fish burgers.

Vanaf oktober dit jaar zal ook McDonald’s Nederland het blauwe MSC-keurmerk op haar verpakkingen introduceren – vanaf dan kunnen de 3 miljoen gasten per week in de McDonald’s restaurants voor gecertificeerd duurzame vis kiezen. De prijs voor de visburger blijft hetzelfde, aldus McDonald’s in een persbericht.

De visburger staat sinds 1962 op de kaart. Hij is ontwikkeld door een franchisenemer met een restaurant in een wijk met overwegend katholieke inwoners. Die aten op vrijdag geen vis. Om toch op vrijdag klandizie binnen te krijgen moest Lou Groen wel een visproduct op de kaart zetten. Dat het werkte bleek, zijn omzet steeg in twee jaar met 30 procent.