Half miljoen voor imago-verbetering fastservicesector

Half miljoen voor imago-verbetering fastservicesector

De Stichting Vrienden van de Fastservice krijgt een half miljoen euro om het imago van de fastservicebranche te verbeteren. De subsidie, die is verkregen door KHN, werd met het zetten van handtekeningen door KHN-directeur Lodewijk van der Grinten en Frans van Rooij, namens de stichting, officieel overgedragen aan de Vrienden van de Fastservice.

Het geld is primair bedoeld om het imago van de Fastservicebranche te verbeteren en zo bovendien het werken in de sector aantrekkelijker te maken. De campagne “Werken en leren in de Fastservice” wordt in opdracht van Koninklijke Horeca Nederland uitgevoerd door de Stichting Vrienden Fastservice en loopt tot eind 2013. De activiteiten zijn vooral gericht op het verbeteren van het imago van werken en leren in de sector en moeten ertoe bijdragen dat de gehele sector beter, completer en positiever bij de consument onder de aandacht wordt gebracht.

,,We gaan met dit geld de sector promoten en ondersteunen. We hebben daarbij vooral de individuele ondernemers die niet bij grote ketens zijn aangesloten op het oog’’, aldus stichtingsvoorzitter Frans van Rooij. ,,We willen de consument bereiken via de ondernemer want die moet uiteindelijk zelf het imago verbeteren.’’

Om een gezonde toekomst van de sector te waarborgen zijn ondermeer doelstellingen geformuleerd voor de groei van het aantal deelnemers aan de Fastserviceopleidingen, het stimuleren van trainingen en workshops voor ondernemers en de samenwerking met en tussen organisaties die actief zijn in de sector Fastservice.

Aanvragen gedoe

,,Subsidie aanvragen is altijd veel gedoe’’, stelde Lodewijk van der Grinten tijdens de overhandiging. Het geld komt volgens hem goed terecht. ,,Jullie zijn een voorbeeld voor andere sectoren want jullie hebben als sector visie en lopen met veel zaken voorop.’’

De Stichting Vrienden van De Fastservice is een aantal jaar geleden opgericht om de sector fastservice beter, completer én positiever onder de aandacht te brengen met als speerpunten het werken en leren. Diverse fabrikanten ondersteunen de doelen met geld en diensten.