nieuws

Het Grote Frietboek gepresenteerd

Fastfood

Ondernemer Aad Ouborg heeft Het Grote Frietboek gepresenteerd. Het boek van culinair journalist Ellen Scholtens gaat over alles rondom een van de meest favoriete eetproducten in Nederland; frites.

Het Grote Frietboek gepresenteerd

In het Okura hotel presenteerde Ouborg het nieuwe boek. De man achter frituurpanmerk Princess zegt zeker te weten dat hij 100.000 exemplaren van Het Grote Frietboek gaat verkopen. ‘Al is het maar bij aankoop van een Princess-friteuse’, aldus Ouborg in Het Financieele Dagblad.

Het Grote Frietboek is het debuut van culinair journalist (AD, Winelife) en Kunsthal-KOOKT-samensteller Ellen Scholtens in boekvorm. Het Grote Frietboek geeft antwoorden op de vraag of de Fransen of Belgen het eerst waren. Wanneer Nederlanders bezeten raakten van een zak patat. En waarom onze frietsaus geen mayonaise mag heten.

Het Grote Frietboek bevat 160 pagina’s en is sinds december 2010 verkrijgbaar in de boekhandel. Op Bol.com wordt het boek voor 9,95 euro aangeboden.

Voor Ouborg is de presentatie van het boek slechts een klein onderdeel van zijn ideeën en plannen rondom frites. Ouborg in Het Financieele Dagblad: ‘Ach, het frietconcept is zó leuk. Er is nog zo veel mee te doen. Een frietgala. Volgens jaar de Friet 500. Het frietconcept ga ik uitbouwen’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels