Horecasmaken' in finale bij chipswedstrijd Lay's

Horecasmaken' in finale bij chipswedstrijd Lay's

Populaire horecagerechten behoren tot de finalisten van de Maak de Smaak-actie van chipsmaker Lay's. 'Patatje Joppie' en 'Nr. 66 Babi Pangang' liggen vanaf 4 oktober in chipsvorm in de supermarkt. In december wordt de winnaar bekendgemaakt.

De derde finalist is ‘Mango Red Chilli’. De drie finalisten zijn vanaf 4 oktober als Limited Edition verkrijgbaar in winkels.

De smaak ‘Patatje Joppie’ is ingestuurd door Peter Boogaard uit Kudelstraat. ‘Tijdens de zwangerschap van mijn vrouw was ze gek op patat met Joppie-saus. Ze vroeg zich af waarom er eigenlijk geen Patatje Joppie chips waren. En van het een kwam het anders’, aldus Boogaard op Smulweb.nl.

Timo de Geus uit Amsterdam is de bedenker van ‘Nr. 66 Babi Pangang’. De ouders van de vriendin van De Geus hadden een Chinees restaurant. ‘We besloten het populairste gerecht van de kaart als onze smaaksuggestie in te sturen: Babi Pangang’.

Volgens juryleider Joop Braakhekke was het een inspirerende zoektocht om uit de 675.000 inzendingen (!) drie smaakcombinaties te kiezen. ‘We zijn bizarre suggesties tegengekomen, vaak heftige smaakcombinaties, maar soms ook verrassend verfijnd. Het populairst? Smaken geïnspireerd op de snackbar, de Chinese keuken en verre exotische bestemmingen’.

De drie ‘finalesmaken’ liggen dus vanaf 4 oktober in de winkel. Via www.lays.nl kan tot en met 28 november worden gestemd. De uiteindelijke winnaar van de smaakactie maakt Lays op 12 december bekend.