Logo 'Ik kies bewust' op Ola kinderijsjes

Logo 'Ik kies bewust' op Ola kinderijsjes

Ola heeft met ingang van dit seizoen haar assortiment kinderijsjes aangepast en gezonder gemaakt. Ze zijn nu bijna allemaal voorzien van het 'Ik kies bewust logo'.

Door het toevoegen van meer fruitsap, het verminderen van de hoeveelheid suiker en het weglaten van kunstmatige toevoegingen is Ola er in geslaagd het ‘Ik kies bewust logo’ te verwerven voor haar kinderijsjes. Het zijn allen waterijsjes en daaronder zitten klassiekers als de Raket en Calippo. Ola is naar eigen zeggen de eerste ijsfabrikant die het logo mag voeren op een aantal van haar producten.

IJs niet ongezond

IJs is volgens Ola veel minder ongezond dan veel mensen denken. Daarom is de fabrikant vorig jaar al gestart met een campagne om ijs een gezonder imago te geven. Ook kwam Ola toen al met Frusi. Een ijsje gemaakt met yoghurtijs, muesli en vers ingevroren fruit, dat voorziet in 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Ook is de hoeveelheid vet in andere ijsjes verlaagd. Zo telt de Solero nu minder dan 100 kilocalorieën en zijn er kleinere versies ontwikkeld van onder andere de Magnum.