Man belt noodlijn na koude maaltijd

Man belt noodlijn na koude maaltijd

Een 36-jarige man heeft de Britse noodlijn 999, in ons land vergelijkbaar met 112, gebeld om zich te beklagen over een koud geworden maaltijd van McDonald's. De man mag een jaar niet meer in het fastfoodrestaurant komen na het oneigenlijk gebruikmaken van de telefonische noodhulp.

De 36-jarige Christopher Davies bestelde in oktober 2006 een takeaway maaltijd bij McDonald’s. Bij thuiskomst was de maaltijd afgekoeld, tot groot ongenoegen van Davies. De Brit eiste zijn geld terug en wilde extra geld zien als brandstofvergoeding.

Dreigementen

De restaurantmanager wees het verzoek af, waarna een lange tijd van dreigementen en incidenten volgde. Zo belde Davies ondermeer het fastfoodrestaurant op om te zeggen dat hij bij KFC beter was behandeld na het indienen van een soortgelijke klacht.

Ook bedreigde hij de manager van het filiaal, die zich opsloot toen Davies het restaurant bezocht. De bom barstte toen Davies de Britse noodlijn 999 belde. Hij meldde dat hij een koude maaltijd had ontvangen bij McDonald’s.

De rechter heeft bepaald dat Davies zich een jaar niet meer mag laten zien in het McDonald’s-restaurant. Ook moet hij 80 euro aan de proceskosten betalen.