nieuws

McDonalds aangeklaagd voor warme chocomelk

Fastfood

Een Amerikaanse vrouw klaagt McDonalds aan omdat haar dochter ‘ernstige brandwonden’ heeft opgelopen toen ze haar net-bestelde warme chocolademelk over haar been morste.

McDonalds aangeklaagd voor warme chocomelk

Volgens de vrouw was de deksel van het kopje niet goed vastgezet, zodat de warme drank over de benen van haar dochter ging die het met veel pijn moest bekopen. In de aanklacht staat dat McDonalds had moeten weten dat de chocolademelk te warm was om te drinken.

In 1994 kreeg een vrouw meer dan twee miljoen dollar toegezegd nadat ze net gekochte koffie over haar schoot goot. Ze had brandwonden en klaagde McDonalds aan. In een tweede rechtszaak werd het bedrag van twee miljoen dollar verlaagd.

Hoeveel de desbetreffende vrouw in deze zaak vraagt als schadevergoeding is vooralsnog onbekend.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels