nieuws

McDonald’s blijft sponsor Olympische Spelen

Fastfood

Fastfoodketen McDonald’s blijft sponsor van de Olympische Spelen tot 2020. Wat de nieuwe deal waard is, wordt niet naar buiten gebracht. Geschat wordt dat het gaat om een bedrag van 200 miljoen dollar, schrijft Reuters.

McDonald’s blijft sponsor Olympische Spelen

De overeenkomst werd getekend tijdens de ‘World Youth Olympic Games’ in Innsbruck, Oostenrijk. Het helpt McDonald’s integreren in snelgroeiende economieën, zoals bij de winterspelen van 2014 in Rusland, de zomerspelen in Rio de Janeiro in 2016 en de winterspelen van 2018 in Zuid Korea. Waar in 2020 de zomerspelen plaatsvinden is nog niet bekend.

McDonald’s is het zevende bedrijf dat de Olympische Spelen blijft sponsoren tot en met 2020. Andere bedrijven die hun sponsorschap ook hebben verlengd tot en met 2020 zijn Coca-Cola, Visa, Omega, Dow, GE en Procter & Gamble. Atos Origin, Panasonic en Samsung blijven bij de club tot en met 2016. Computerbedrijf Acer is het enige bedrijf dat zijn sponsorschap niet heeft verlengd.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels