McDonald's blogt over kwaliteit voeding

McDonald's blogt over kwaliteit voeding

McDonald's gaat bloggen over voedingskwaliteit. Topman Jo Sempels van McDonald's Nederland heeft de blog geopend met een redactionele bijdrage.

De weblog maakt onderdeel uit van de voedingskwaliteitcampagne ‘Hoe meer je weet, hoe lekkerder je eet’. De campagne belicht aan de hand van de Bic Mac de kwaliteit, de herkomst en de bereiding van het rundvlees.

Binnen de campagne is een grote rol weggelegd voor de dialoog met consumenten, die vorm krijgt met interactieve elementen, meldt McDonald’s.

Algemeen directeur Jo Sempels zal zelf regelmatig een redactionele bijdrage leveren aan de weblog. De eerste posting is van zijn hand. Na de zomer zal Sempels via een chat in discussie gaan met het Nederlandse publiek.

Naast de website omvat de campagne een tv-commercial en een online-campagne. De campagne speelt in op de onwetendheid van consumenten, stelt McDonald’s. Uit onderzoek blijkt dat tweederde van de gasten van McDonald’s niet weet dat de burgers van McDonald’s uit honderd procent rundvlees bestaan.