McDonald's Frankrijk test McBaguette

McDonald's Frankrijk test McBaguette

Het Franse filialen van hamburgerketen McDonald's gaan vanaf 18 april een nieuw product testen: de McBaguette, een krokant Frans stokbroodje, warm geserveerd, met rundvlees, sla, mosterdsaus en kaas. De nieuwkomer zal gedurende zes weken in 1.200 McDonaldsrestaurants in Frankrijk verkrijgbaar zijn.

Het bedrijf, dat zijn aanbod reeds grotendeels 'verfranst' heeft sinds zijn aankomst in Frankrijk in 1979, gaat naar eigen zeggen altijd op zoek naar een evenwicht tussen het eigen dna van Amerikaanse hamburgerketen en de lokale relevantie. McDonald’s verkoopt in Frankrijk bijvoorbeeld ook de Croque McDo, een variant op de Franse totsti, Croque Monsieur genaamd.
De McBaguette wordt duurder dan de traditionele Big Mac in Frankrijk. McDonald's hoopt dat één op de vier klanten de McBaguette zal bestellen. Of de McBaguette na die zes weken blijvend wordt opgenomen in het assortiment, hangt af van de resultaten van de test.
McDonalds heeft in Frankrijk 1.230 restaurants, 63.000 werknemers en had in 2011 een omzet van 4,2 miljard euro.