'McDonald's stapt niet in convenience

'McDonald's stapt niet in convenience

McDonald's Nederland is niet van plan in de bake-off en conveniencetrends te stappen. Dat zegt algemeen directeur Jo Sempels in een interview met Elsevier Voedingsmiddelen Industrie (EVMI).

‘Onze corebusiness ligt in de restaurants en de McDrives’, aldus Sempels. Volgens hem is McDonald’s een grote tanker, die tijd nodig heeft om bij te draaien.

‘We zullen dan ook niet zo maar met elke maatschappelijke tendens meegaan’, zegt Sempels in EVMI. Halalvlees en vleesvervangers zijn om deze reden ook voorlopig niet bij McDonald's-vestigingen in Nederland aan te treffen.

Gezondtrend

Wel stapte McDonald's Nederland in de gezondtrend met hun snackgroenten als cranky carrots, maar ook bewegingszones, bijvoorbeeld bij de vestiging in Amsterdam Zuidoost, met gym & fun, een basketballzone en een bikezone.

Sempels noemt het in het interview verder vreemd dat er zoveel misverstanden over McDonald's bestaan.

‘Zo zouden de frites uit geperst zetmeel bestaan en zouden we alle ingrediënten rechtstreeks uit Amerika halen. Niets van waar. De aardappelen worden vers gesneden. En verder halen we geen enkel ingrediënt meer uit Amerika, maar komt alles uit Europa.’

Meer McDonald's berichten: