Mobiele pizzeria boekt succes via sociale media

Mobiele pizzeria boekt succes via sociale media

Een mobiele pizzeria kan succesvol zijn. Dat bewijst Simon Giaccotto met zijn Secret Pizzeria in Apeldoorn. Via sociale media laat hij weten waar hij opduikt. De toeloop is iedere keer groot. 'Misschien moet ik de volgende keer met inschrijvingen werken, want meer dan 150 man kan ik met mijn drie ovens niet aan', zegt hij in De Stentor.

Secret Pizzeria was al een keer actief op een bedrijventerrein in Apeldoorn en op het ‘voorterrein’ van een notariskantoor.

Drie jaar geleden kocht Giaccotto op internet drie mobiele pizza-ovens uit Florence. De ovens bleken een succes op verjaardagsfeestjes, waarna hij al snel aanvragen kreeg.

Hij besloot uit te breiden onder de bedrijfsnaam Viva la Pizza met enkele koks en andere medewerkers in dienst. Toen de feestjes dit voorjaar wat minder werden, kwam Giaccotto op het idee zelf een feestje te organiseren. Om te voorkomen dat er teveel mensen komen, maakt hij het feestje een week van tevoren bekend, en de locatie pas de voorgaande dag, aldus de Stentor.