Moederbedrijf van KFC ziet omzet stijgen

Moederbedrijf van KFC ziet omzet stijgen

De omzet en winst van Yum Brands, het moederbedrijf van onder ander KFC en Pizza Hut, is het tweede kwartaal van dit jaar flink gestegen.

De winst van Yum steeg met 12 procent van 192 miljoen dollar naar 214 miljoen. De stijging in omzet (met 9 procent naar 2,37 miljard) komt vooral voor rekening van vestigingen in het buitenland. Met name China doet het goed en Yum is van plan daar dit jaar nog 400 vestigingen van haar formules te openen.

In Amerika gaat het een stuk minder. KFC en Pizza Hut doen het aardig maar de resultaten van Taco Bell vallen tegen. Dit werd ook wel verwacht omdat de keten minder gasten trok door een schandaal rond een besmetting met E-coli bacteriën die veel gasten wegjoeg.

Yum is in absolute aantallen het grootste fastfoodbedrijf ter wereld. Alle formules bij elkaar opgeteld hebben 34000 vestigingen.