Nieuwe technologie biedt meer service bezorgrestaurants

Nieuwe technologie biedt meer service bezorgrestaurants

Maaltijdbezorger JustEat is pas sinds kort actief in Nederland, maar komt wel meteen met een nieuwe techniek, die bezorgrestaurants betere service richting hun klanten kan laten bieden.

Met de zogeheten JCT-boxtechnologie krijgt een deelnemend restaurant via een speciaal kastje met simkaart live - dus zonder vertraging - de bestelling binnen. Het restaurant heeft vervolgens de keuze de bestelling te accepteren, te weigeren of wijzigingen door te geven aan de klant.

De klant krijgt de reactie van het restaurant meteen op zijn scherm te zien. Als bijvoorbeeld een bepaald gerecht even niet meer te krijgen is, of als de wachttijd lang is, heeft de klant de mogelijkheid de bestelling te annuleren en het bij een ander restaurant te proberen.

Van de momenteel 750 bij JustEat aangesloten bezorgrestaurants, zijn er inmiddels 100 gestart met de JCT-box.

Het Deense moederbedrijf van JustEat heeft een miljoen euro geïnvesteerd in de Just Connect Technologie (JCT), en het patent is aangevraagd.

De installatie van de box is simpel en kost een restaurant 400 euro borg voor het kastje.

‘Met deze technologie is zero-faillure voor het eerst een reëel streven’, zegt Laurens Groenendijk, ceo JustEat Benelux. ‘Restaurants worden ook niet meer geconfronteerd met telefoontjes van klanten of de bestelling is doorgekomen, dat is namelijk al handmatig bevestigd.’

‘Naast de toegenomen klanttevredenheid en het uitbannen van miscommunicatie draagt de JCT ook bij aan een verbeterde efficiency. Een voordeel waar uiteindelijk ook de consument in prijsstelling de vruchten van zal plukken.’