nieuws

Patatje Joppie wint chipswedstrijd Lay’s

Fastfood

Peter Boogaard heeft met Patatje Joppie de wedstrijd Maak de Smaak van chipsfabrikant Lay’s met overmacht gewonnen. Hij liet de twee andere finalisten, Mango Red Chili en Nr.66 Babi Pangang, ver achter zich.

Patatje Joppie wint chipswedstrijd Lay’s

Peter Boogaard, en zijn chips Patatje Joppie, kregen maar liefst 72 procent de stemmen. Zo bleek tijdens de bekendmaking gisteren tijdens het tv-programma Life 4 you. Boogaard krijgt als winnaar €25.000. Bovendien ontvangt hij 1 procent van de omzet die wordt gemaakt met de chips die vanaf februari een jaar in de supermarkt liggen. ‘Dat kan misschien wel behoorlijk oplopen’, zei hij in november in Snackkoerier.

Cafetaria De Ruif

De wedstrijd, Maak de Smaak, startte met zo’n 700.000 inzendingen waaruit drie finalisten overbleven. Boogaard kwam op het idee voor een chips met Joppiesmaak omdat hij tijdens de zwangerschap van zijn vrouw regelmatig naar cafetaria De Ruif in zijn woonplaats Kudelstaart werd gestuurd voor een patatje Joppie. ‘Als er chips Joppie zouden komen hoef ik tenminste niet meer bij nacht en ontij de deur uit.’

De winst is ook leuk voor sauzenfabrikant Elite uit Neede, maker van Joppiesaus. Het beeldmerk zal een jaar lang op de zakken chips zijn terug te vinden.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels