Quick opent hamburger-ideeënlaboratorium

Quick opent hamburger-ideeënlaboratorium

De Belgische hamburgerketen Quick opent een 'ideeënlaboratorium' waar de toekomst van Quick bedacht moet worden. Het lab moet nadenken over de identiteit van het merk.

Onder de identiteit valt de architectuur, het culinaire design, de smaak, styling van de uniformen en de verpakking van het voedsel. Om het project te laten slagen, werkt Quick samen met tien scholen voor architectuur en toegepaste kunsten, in zowel België als Frankrijk.

De hamburgerketen bestaat al sinds 1971 en vormde een belangrijke lokale concurrent voor de overzeese hamburgerketens. Met het nieuwe lab wil de keten nadenken over een heel lange termijn.

‘Vandaag lukt het ons om onze visie over de ontwikkelingen van de activiteit van Quick uit te drukken over een termijn van vijf jaar. Vooruitkijken op langere termijn, bijvoorbeeld op veertig jaar, is een veel ambitieuzere, innoverende en originele uitdaging die wij graag aangaan.’, zegt voorzitter Jacques-Eduouard Charret in De Standaard.

De tweehonderd studenten die meedenken, kunnen hun visie geven over Quick en andere fastfoodketens, in functie van de grote verwachte consumptietrends. Het resultaat van de oefening is te zien tijdens een tentoonstelling in Parijs en Brussel.