Rijke Amerikanen kopen vaker fastfood

Rijke Amerikanen kopen vaker fastfood

Rijke consumenten lijken trek te krijgen in goedkoop eten. Uit onderzoek blijkt dat welgestelde consumenten veel meer besteden aan fastfood. De bestedingen zijn met 24 procent gestegen.

De rijken besteedden ook meer geld aan eten in duurdere restaurants, maar niet zoveel als eten in fastfoodrestaurants. Dat zou kunnen betekenen dat rijke consumenten nog steeds zuinig aan doen met geld.

American Express beschrijft ‘welgestelden’ als mensen die meer dan zevenduizend dollar besteden met hun creditcard en aan een bepaalde inkomenseis voldoen.

Fastfoodrestaurants deden het in de recessie beter dan de restaurants in het midden en hoge segment, maar ook voor de fastfoodketens is het nog een zware tijd.

De fastfood bezoeken daalden afgelopen jaar met twee procent. Bij restaurants in het midden segment daalde het bezoekersaantal met drie procent en in het hoge segment met acht procent.

Welgestelde bezoekers besteden ook meer in pizzaketens als Domino’s. De keten schrijft dat toe aan nieuwe recepturen.

‘We bleven het goed doen bij alle consumentengroepen, maar we zagen nog betere resultaten bij consumenten die meer geld te besteden hadden en van een hogere opleiding kwamen’, zei Domino’s chef Patrick Doyle in een interview met Wall Street Journal.