nieuws

Seizoen Socialijs voorbij

Fastfood

Socialijs stopt er voorlopig mee. De eerste sociale media ijscoman van Nederland die via Foursquare, Twitter en Hyves vertelt waar hij met zijn ijskar bevindt, stopt omdat het ijsseizoen is afgelopen.

Seizoen Socialijs voorbij

Aan alle goede dingen komt een eind, dus ook aan het seizoen van Socialijs, zo laat eigenaar Marten Schuurman weten op zijn website. Schuurman startte eind april met zijn rijdende ijskar.

Schuurman zegt terug te kijken op een succesvol ijsseizoen. ‘De insteek van het gebruik van social media was dat het me niets zou kosten, dus als ik gedurende de hele zomer één ijsje meer zou verkopen door Twitter te gebruiken dan was het experiment geslaagd. Ik ben blij te melden dat 20 procent van alle verkochte ijsjes gelinkt kan worden aan social media’.

De jonge ondernemer laat weten dat de ijskar op aanvraag beschikbaar blijft om in te zetten bij evenementen in de omgeving van Utrecht. Of hij volgend seizoen weer uitrijdt, is niet bekend.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels